Sectorul 4 al Municipiului București intră în al doilea an fără ghișee fizice și implicit fără stat la coadă, fără nervi, fără aglomerație și fără timp pierdut. Procesul digitalizării totale a interacțiunilor dintre administrația locală și cetățeni, început la 1 ianuarie 2022, continuă și în 2023, urmând astfel strategia de dezvoltare locală a Sectorului 4, menită să ofere oamenilor servicii publice de cea mai bună calitate!
Prin urmare, și anul viitor, toate serviciile publice pe care cetățenii le accesează vor fi disponibile online, prin intermediul platformei electronice a Sectorului 4 al Municipiului București, http://start.ps4.ro. Astfel, taxele și impozitele locale pot fi achitate în mod simplu, de acasă sau de la serviciu, fără ca oamenii să mai bată drumul către sediile administrației locale, utilizând fie aplicația de mobil „Primaria Sectorului 4”, fie accesând adresa web http://taxeimpozite.ps4.ro.
Persoanele care întâmpină dificultăți în a accesa mediul online vor fi sprijinite și anul următor. Acestea au la dispoziție cele 30 de aparate SelfPay, destinate exclusiv pentru plata taxelor și a impozitelor locale, amplasate în cele mai aglomerate zone comerciale de pe raza Sectorului 4. Astfel, zece dintre acestea sunt montate în Grand Arena, atât la parterul centrului comercial, în imediata apropiere a căilor de acces, cât și la etajul 1, în locația în care, până de curând, a funcționat Primăria Sectorului 4.
Restul aparatelor se regăsesc în următoarele locații: Sun Plaza, Piața Progresul, Piața Apărătorii Patriei, Piața Sudului, Piața Covasna, Metro Berceni, Auchan Berceni, Selgros, Carrefour, Hornbach, precum și în benzinării și supermarket-uri de pe raza sectorului. Practic, prin introducerea celor 30 de aparate SelfPay, s-a suplimentat semnificativ capacitatea “punctelor” în care cetățenii pot face plăți. Mai mult, automatele fiind amplasate în interiorul spațiilor comerciale, oamenii nu vor mai fi nevoiți să stea la coadă afară, în frig, ci vor putea să facă plățile în condiții mult mai confortabile. Serviciul de plată a taxelor și impozitelor locale este disponibil inclusiv în benzinăriile OMV din toată țara, la ghișeele Westaco, precum și în toate stațiile de metrou din București.
Digitalizarea administrației Sectorului 4 vizează toate interacțiunile cu administrația locală a Sectorului 4 al Municipiului București, fie că vorbim de acte pentru mașini sau proprietăți, certificate și autorizații de construire, documente necesare autorizării comerciale sau schimbarea cărților de identitate etc. Practic, am pus tehnologia în serviciul cetățenilor, pentru ca oamenii să își poată rezolva toate problemele din zona administrației comod, rapid, din orice loc al lumii, prin intermediul a doar câteva click-uri.
Totodată, în sprijinul celor care nu reușesc să folosească din start această modalitate, Primăria Sectorului 4 a înființat „Centrul de interacțiune cu cetățenii Sectorului 4” ( Biroul Unic.)
Amenajat în Mall Grand Arena, la etajul 1, oferind condiții moderne și civilizate, Centrul are 16 birouri specializate, unde angajații Primăriei îi consiliază pe cetățeni în eliberarea actelor și a acordurilor pe care aceștia le solicită.
Important de menționat, pentru toate persoanele care dețin un loc de parcare închiriat de la Sectorul 4 al Municipiului București, este faptul că, până la 31 decembrie anul curent, este neapărat necesar să fie la zi cu plata tuturor taxelor sau a altor debite la bugetul local, chiar dacă este vorba doar despre o simplă amendă de circulație. În caz contrar, sistemul electronic ce gestionează locurile de parcare, va anula automat contractul de închiriere a locului de parcare.