Adio shopping online! Bine ai venit prudență!

Adio shopping online! Bine ai venit prudență!

Românii au luat austeritatea în serios și îşi limitează cât pot cheltuielile. Aproape două treimi dintre consumatori au cumpărat mai puțin de pe internet, arată studiul Radiografia eCommerce 2025, realizat de easySales.

Doar un sfert dintre români au continuat să comande ca de obicei, fără să-şi modifice în niciun fel obiceiurile de shopping.

Hainele și bijuteriile (31%) dar și electronicele (22%) sunt produsele la care s-a înregistrat cea mai mare reducere de apetit din partea consumatorilor, iar produsele de strictă necesitate sunt cel mai puțin vizate.

„Creșterea prețurilor a determinat peste un sfert dintre persoane să își reducă semnificativ cheltuielile online, în timp ce aproape 40% au redus, la rândul lor, consumul, dar la un nivel moderat”, se arată în raport.

Cercetarea a fost derulată pe un eșantion de 1.036 de respondenți între 16 și 30 iulie 2025.

O treime dintre consumatori spun că au tăiat lunar între 101 și 250 de lei din bugetul pentru shopping online. Alți 25% au redus între 251 și 500 de lei, iar aproape 18% au renunțat la peste 500 de lei pe lună.

„83% dintre cumpărători sunt mai atenți la costurile de livrare, iar 81% vânează reduceri”, a declarat Ciprian Cazacu, CEO și cofondator easySales.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
cer senin
26.1 ° C
27.2 °
25.1 °
41 %
2.2kmh
0 %
S
25 °
D
28 °
lun
28 °
mar
27 °
mie
28 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii