Impact economic grav: Cât se poate pierde dacă e întrerupt Internetul

Impact economic grav: Cât se poate pierde dacă e întrerupt Internetul

În anul 2019, întreruperile Internetului din întreaga lume au costat economia globală peste 8 miliarde de dolari, potrivit CNBC.

O parte semnificativă a întreruperilor înregistrate în 2019 au fost cauzate nu doar de probleme tehnice, ci și de deciziile unor guverne de a limita accesul cetățenilor la informațiile de pe Internet.

Conform unui raport realizat de Top10VPN, o firma de cercetare, costul total al întreruperilor Internetului în 2019 – anul cu cele mai numeroase de până acum, cu 122 de incidente majore – s-a ridicat la 8.05 miliarde de dolari.

Regiunile cele mai afectate au fost Orientul Mijlociu și nordul Africii, ce au întregistrat pierderi de 3 miliarde de dolari. Potrivit estimărilor, Irakul a pierdut 2.3 miliarde de dolari în 2019 din cauza problemelor cu Internetul, cauzate și de limitele impuse de guvernul local.

Costurile au fost calculate cu ajutorul platformei create de Netblocks și Internet Society, ce folosește indicatori precum Banca Mondială, Uniunea Internațională de Telecomunicații, Eurostat și Biroul de Recensământ din SUA pentru a obține estimările.

În cazul României, platforma estimează că pierderile pentru o singură ora fără Internet ar fi 7.829.859 dolari (33.796.805 RON). O zi fără Internet ar duce la pierderea sumei uriașe de 187.916.626 de dolari (811.123.326 RON), digi-world.tv.

Chiar dacă sumele par semnificative, nu se compară cu cele ale altor țări. Într-o singură ora fără Internet, în SUA s-ar pierde 303.609.046 de dolari, Marea Britanie ar pierde 94.287.877 dolari, Germania 42.651.577 de dolari etc.

Până și pierderea unei singure rețele de socializare timp de o ora ar putea rezultă în pierderi. Dacă Facebook sau WhatsApp ar cădea o ora în România, s-ar pierde peste 141.000 de dolari.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
cer senin
26.8 ° C
27.3 °
26.6 °
39 %
5.1kmh
0 %
mar
27 °
mie
16 °
joi
14 °
vin
21 °
sâm
21 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii