Inteligența artificială generativă ar putea revoluționa retailul, turismul și bunurile de consum

Inteligența artificială generativă ar putea revoluționa retailul, turismul și bunurile de consum

72% dintre consumatori sunt copleșiți de opțiuni, conform unui studiu. Inteligența artificială generativă ar putea revoluționa retailul, turismul și bunurile de consum.

Majoritatea consumatorilor (72%) se simt copleșiți de prea multe opțiuni în momentul în care trebuie să ia o decizie de cumpărare, ceea ce a dus la abandonarea cumpărăturilor de către 74% dintre ei, în ultimele trei luni ale anului 2023, conform unui studiu Accenture, potrivit Agerpres.

Studiul oferă o perspectivă nouă asupra experiențelor de luare a deciziilor ale consumatorilor din industriile de retail, turism și bunuri de consum. Printre afirmațiile, mesajele, publicitatea, alegerile, recomandările, algoritmii și aplicațiile concurente, raportul subliniază nevoia urgentă a brandurilor de a valorifica puterea transformatoare a inteligenței artificiale generative (gen AI) pentru a reduce „zgomotul” din jurul procesului decizional și pentru a crește angajamentul, loialitatea și vânzările.

Cercetarea a constatat, de asemenea, că majoritatea oamenilor (71%) nu văd nicio îmbunătățire sau chiar văd o creștere a timpului și a efortului necesar pentru a lua o decizie de cumpărare. Această proporție este formată din cei 41% care cred că a devenit mai greu și 30% care nu văd nicio schimbare. 29% consideră că este nevoie de mai puțin timp și efort.
În ceea ce privește categoriile de produse, cercetarea evidențiază, de asemenea, provocările cu care se confruntă consumatorii atunci când încearcă să ia decizii de cumpărare. Acestea nu se limitează la articolele cu preț mare. De exemplu, consumatorii se simt mai puțin încrezători în rezervarea unui hotel decât în cumpărarea unei mașini. Rezervarea unui zbor este aproape la fel de stresantă ca și obținerea unui credit ipotecar, iar alegerea unei creme hidratante este la fel de importantă ca și cumpărarea unei mașini de spălat.
Companiile pot face schimbări fundamentale în ceea ce privește descoperirea, conversia și loialitatea pentru a reinventa procesul de luare a deciziilor și relațiile pe care le au cu consumatorii și rolul pe care îl joacă în viața acestora. Avantajul primului venit va fi deosebit de important pentru companiile orientate către consumatori, care intenționează să capteze rapid și la scară largă valoarea generată de gen AI în toate segmentele afacerii.

„Ne așteptăm ca în următorii trei ani, adoptarea tehnologiilor gen AI de către consumatori să aducă o schimbare semnificativă a modului în care ei iau deciziile de cumpărare. De ce? Deoarece consumatorii ne spun că vor folosi soluții conversaționale de gen AI pentru a-i ajuta să caute și să cumpere produse și experiențe, iar aceste instrumente vor trece peste mesajele tradiționale de vânzări și marketing care, până în prezent, au influențat în mod dominant consumul. Aceasta va fi probabil cea mai mare oportunitate de a câștiga sau de a pierde cotă de piață pe care companiile de consum au văzut-o în ultima vreme”, a declarat Oliver Wright, Senior Managing Director și lider al diviziei Accenture pentru bunuri și servicii de consum.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
cer senin
35.9 ° C
36.1 °
35 °
28 %
2.7kmh
0 %
mie
36 °
joi
39 °
vin
33 °
sâm
35 °
Dum
36 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii