Relevanţa conţinutului predat în şcoală este una dintre provocările sistemului românesc de învăţământ, potrivit Directorului pentru educaţie şi competenţe al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), Andreas Schleicher.
„Prea mulţi tineri au sentimentul că şcoala nu îi pregăteşte pentru viitor” spune oficialul OCDE, prezent, marţi în România, unde a fost publicat raportul Organizaţiei privind educaţia şi competenţele.
„Şcolile noastre de astăzi sunt economia noastră de mâine, sunt societatea noastră de mâine şi se vede că acest aspect a ajuns subiect de discuţii publice. (…) Un subiect căruia nu i se acordă, probabil, suficientă atenţie este provocarea privind relevanţa (actului educaţional – n.r.). Se pare că prea mulţi tineri au sentimentul că şcoala nu îi pregăteşte pentru viitor, că şcoala e prea deconectată, că se pune prea mult accent pe învăţarea teoretică. Una dintre provocări este să se predea lucruri mai puţine (…), în acest moment profesorii trebuie să parcurgă mult conţinut, multă materie şi au prea puţin timp pentru a-i implica pe elevi în probleme şi proiecte practice. Cred că această provocare nu a atras încă atenţia, cred că toată lumea vorbeşte despre problema echităţii, dar provocarea privind relevanţa, s faci procesul de învăţare mai interesant, să ne asigurăm că mai puţini tineri renunţă la şcoală”, a declarat Andreas Schleicher, potrivit news.ro.