Studiu: Principalele motive de îngrijorare ale românilor din generațiile Millenials și Z

Studiu: Principalele motive de îngrijorare ale românilor din generațiile Millenials și Z

O pondere de 44% dintre Millenials și 33% dintre cei din Generației Z văd costul tot mai ridicat al vieții de zi cu zi drept principalul motiv de îngrijorare, potrivit studiului Deloitte Global Gen Z and Millenial Survey 2023, care a fost realizat în România și în alte 43 de țări.

Evoluția economiei a fost indicată de 27% dintre Millenials și de 22% dintre reprezentanții Generației Z.

„În acest context, tinerii din țara noastră își amână sau anulează planurile legate de viața personală, precum achiziționarea unei noi locuințe (63% dintre Millennials și 60% dintre exponenții Generației Z) și întemeierea unei familii (33% dintre Millennials și 48% dintre exponenții Generației Z), cât și pe cele legate de viața profesională, precum solicitarea unei creșteri salariale sau a unei promovări (48% dintre Millennials și 47% dintre exponenții Generației Z) ori schimbarea locului de muncă (47% dintre Millennials și 46% dintre exponenții Generației Z)”, spun reprezentanții Deloitte.

În topul îngrijorărilor mai intră educația și dezvoltarea abilităților personale și profesionale (pentru 20% dintre Millennials și 35% dintre reprezentanții Generației Z).

Principala îngrijorare a tinerelor generații la nivel global este tot costul traiului (pentru 42% dintre Millennials și 35% dintre reprezentanții Generației Z). În continuare vin schimbările climatice (23% dintre Millennials și 21% dintre respondenții Generației Z) și rata șomajului (20% dintre Millennials și 22% dintre respondenții Generației Z).

Același studiu arată că, în România, 58% dintre Millennials și 38% dintre membrii Generației Z afirmă că trăiesc de la un salariu la altul și sunt îngrijorați că nu își vor mai putea susține cheltuielile lunare, astfel că optează pentru un al doilea loc de muncă, cu fracțiune de normă sau cu normă întreagă (33% dintre Millennials și 38% dintre Generația Z), pentru a-și asigura o sursă suplimentară de venit (43% dintre Millennials și 31% dintre Generația Z).

„Studiul relevă că preocupările tinerilor s-au schimbat ușor față de anul trecut. Sunt în continuare îngrijorați de costul traiului zilnic, însă au devenit preocupați și de oportunitățile de dezvoltare, ceea ce subliniază atât dorința de a evolua și de a se menține adecvați pieței muncii, dar și de a-și securiza opțiuni extinse pentru un loc de muncă și de a obține venituri suplimentare în contextul economic actual. Răspunsul la acest tip de presiune profesională și financiară atrage, însă, epuizare. Acest fapt se confirmă și în studiu, numărul celor care se simt extenuați (burnout) din cauza volumului și a presiunilor de la locul de muncă crescând în ultimul an, de la 42% la 50% în rândurile Millennials și de la 42% la 59% în rândurile Generației Z din România. Suplimentar, angajații români din generațiile Millennials și Z manifestă în continuare un interes crescut pentru inițiativele legate de sănătatea mintală. Prin urmare, temele concrete pentru strategiile de recrutare și retenție nu ar trebui să se schimbe semnificativ, angajatorii fiind mai degrabă chemați să le decline în forma optimă pentru perioada pe care o traversăm”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Deloitte România.

Mai departe, cercetarea arată că proporția românilor care sunt stresați sau anxioși în cea mai mare parte a timpului este mai redusă în cazul Millennials (35% dintre români versus 39% la nivel global) și mai ridicată în cazul Generației Z (52% dintre români versus 46% la nivel global).

„În acest context, reprezentanții celor două generații au în vedere politicile și inițiativele referitoare la sănătatea mintală atunci când iau în considerare un potențial angajator (83% dintre respondenții din România și cei la nivel global). În plus, aceștia afirmă că actualul lor angajator derulează acțiuni pentru susținerea sau îmbunătățirea sănătății mintale (56% dintre respondenții din România și cei la nivel global) și constată că investiția în astfel de programe a generat schimbări pozitive la locul de muncă (59% dintre respondenții din România versus 55% la nivel global)”, explică reprezentanții Deloitte.

Studiul Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2023 a ajuns la ediția a 12-a și a fost realizat în rândul a peste 8.300 de exponenți ai Generației Millennials (născuți între ianuarie 1983 și decembrie 1994) și a aproximativ 14.500 de exponenți ai Generației Z (născuți între ianuarie 1995 și decembrie 2003) din 44 de țări din întreaga lume.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
cer fragmentat
21 ° C
22.7 °
20 °
39 %
5.1kmh
75 %
Dum
22 °
lun
25 °
mar
27 °
mie
19 °
joi
15 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii