Un adolescent de 17 ani a ajuns la spital după ce s-a vaccinat anti-COVID

Un adolescent de 17 ani din Bacău a ajuns la spital după ce s-a vaccinat anti-COVID cu Pfizer. S-a întâmplat la trei zile după rapel. Adolescentul se află acum la spitalul din Iași, sub supraveghere medicală. Există suspiciuni că acesta ar fi făcut infarct și că simptomele lui ar avea legătură cu imunizarea. Medicii au anunțat însă că diagnosticul final va fi stabilit după parcurgerea tuturor investigațiilor.

„Întotdeauna am spus că atunci când decizi să faci această vaccinare și am spus-o de la începutul campaniei de vaccinare, eu fiind de formație ,,infecționist” și crezând în vaccinare, inclusiv în vaccinare anti SARS COV-2, care , sperăm noi să ne ducă la o incidență mai scăzută a acestei infecții și spre declinul pandemiei. Am spus însă că trebuie să avem sfatul medicului de familie

De asemenea, am spus că trebuie să avem sfatul unui medic specialist, dacă este cazul să fim bolnavi de o boală cronică, pentru că acel medic știe cel mai bine evoluția bolii și dă verde; da, trebuie să te vaccinezi, sau în acest moment trebuie să mai aștepți.

Ca urmare pentru a avea o părere pertinentă, bazată pe știință adevărată, va trebui să reunim toate părerile din specialitățile pe care le-am enumerat și, în cele din urmă, vom afla dacă a fost reacție adversă susținută științific”, a declarat medicul infecționist Carmen Dorobăț.

Tudor Ciuhodaru, medic în cadrul Spitalului Clinic de Urgență din Iași a avut o intervenție în Jurnalul orei 12:00 de la Metropola TV, prezentat de Iulia Bălușă.

Cele mai importante declarații ale doctorului Ciuhodaru:

  • Eu cred că aici ar trebui să mergem pe o abordare coordonată și pe medicina bazată pe dovezi. Până una, alta, nu avem niciun diagnostic de infarct pus în cazul acestui tânăr, dar evident, numărul și severitatea reacțiilor de acest tip post vaccinare trebuie evaluate corespunzător.
  • Să știți că aici mi s-a părut un lucru de neînțeles: comunicarea făcută de oficialități, pentru că era normal, când vorbim de un produs nou apărut pe piață, să ni se spună la toți că este cu autorizare condiționată de punere pe piață și practic, până în 2023 – eventual – nu ai efecte secundare și adverse menționate.
  • Pe de altă parte, au fost suficiente semne de întrebare, suficiente reacții adverse – nu numai în România, ci și la nivelul statelor europene și în Statele Unite, care au necesitat evaluări suplimentare. Nu am văzut o comunicare oficială a celor care l-au preluat pe acest pacient, simptomatologia ni s-a spus că este de tip infarct miocardic.
  • M-ar interesa foarte mult care este diagnosticul pus de colegii mei de la Institutul de Cardiologie de la Parhon în cazul acestui tânăr.
  • În toată această pandemie, când erau toate cazurile critice, morții de coronavirus, pacienți care aveau o sumedenie de afecțiuni asociate, comorbidități, o vârstă importantă, totdeauna a fost incriminată mortalitatea pe baza coronavirusului.
  • Se poate să mori și cu coronavirus, și de coronavirus, și cu complicații ale afecțiunilor preexistente, favorizate de coronavirus.
  • Când apar alte tipuri de complicații, am remarcat că aproape că de fiecare dată ni se spune că nu este niciun fel de legătură între ceea ce se întâmplă și efectele secundare.

 

Te-ar putea interesa și

Ultimele articole

Campanii

Vremea

București
câțiva nori
17.5 ° C
18.8 °
16.1 °
92 %
0.5kmh
20 %
joi
26 °
vin
22 °
sâm
25 °
Dum
25 °
lun
29 °

Opinii