HoReCa se transformă: Ce schimbări vor face restaurantele

Patronii de restaurante pregătesc schimbări pentru finalul anului: vor să schimbe meniurile, inclusiv prețurile – care ar urma să fie majorate. Industria HoReCa se va baza în continuare pe serviciile de livrare și se așteaptă la clienți mai greu de mulțumit. 

Cele mai multe restaurante au făcut deja sau vor face modificări minore sau mai semnificative ale afacerii în următoarele trei luni, o tendință vizibilă de la începutul pandemiei. Schimbarea meniurilor va fi o prioritate în următoarea perioadă pentru 62% din restaurante.

Serviciile de livrare vor rămâne o componentă importantă a activității, fiind menționate de 45% din reprezentanții industriei ospitalității.

33% din restaurante planifică creșterea prețurilor în 2021, cea mai ridicată pondere de până acum și doar 23% mai preconizează o diminuare a activității.

În următoarele trei luni traficul redus de clienți va rămâne în continuare principala provocare pentru restaurante, însă impactul este în scădere puternică față de trimestrul precedent.

Pierderea unor angajați cheie este a doua cea mai mare provocare pentru restaurante. Era însă o preocupare continuă pentru antreprenorii din restaurante și înainte de 2020, din cauza exodului în afara țării al persoanelor din această industrie și pe cel al recalificării profesionale și migrării către cu totul alte sectoare.

Creșterea costurilor din partea furnizorilor capătă importanță, fiind menționată de 40% dintre aceștia. În ceea ce privește așteptările legate de comportamentul clienților, restauratorii anticipează creșterea preferinței pentru a veni și a petrece timp în restaurant.

Aceste concluzii sunt incluse Barometrul Gault&Millau și se bazează pe aproximativ 100 de chestionare și interviuri efectuate cu reprezentanți ai industriei ospitalității din peste 10 orașe din România, potrivit digi24.ro.

Ce schimbări vor face restaurantele

62% – vor modifica meniurile
45% – vor crește numărul livrărilor
33% – vor crește prețurile
23% – vor diminua activitățile

Principalele provocări ale restaurantelor

51% – traficul redus de clienți
46% – pierderea unor angajați cheie
40% – creșterea costurilor furnizorilor

Schimbări în comportamentul clienților

73% – creșterea interesului pentru calitatea ingredientelor
47% – creșterea timpului petrecut în restaurant
26% – scăderea bonului mediu

Te-ar putea interesa și

Ultimele articole

Campanii

Vremea

București
cer fragmentat
13 ° C
13 °
12.1 °
76 %
2.6kmh
75 %
mar
16 °
mie
14 °
joi
17 °
vin
24 °
sâm
27 °

Opinii