Evaluarea Națională ar putea avea trei probe

Evaluarea Națională ar putea avea trei probe

Ministrul Educației, Daniel David, a spus în cadrul unui interviu că noua variantă a Evaluării Naționale nu va conține probe pentru fiecare dintre cele opt competențe-cheie, ci doar trei testări. 

„N-am spus că vom da opt materii sau cinci, câte competențe sunt. Am în minte, dar aștept să văd ce spun și alți specialiști, mai degrabă o probă, a treia probă, cu sub-teste, unele cu câțiva itemi de știință, altele cu câțiva itemi legați de disciplinele socio-umane, istorie-geografie. Și, atunci, ai avea, practic, note la matematică, la română și la sub-testele respective. Și, atunci, fiecare liceu vine și selectează lucrurile, în funcție de profilul pe care îl are (…) Dar nu opt sau cinci examene. Aș vedea, mai degrabă, trei”, a afirmat Daniel David pentru Euronews.

O altă schimbare se referă la posibilitatea ca liceele să aibă câteva locuri în plus 

Ministrul a dat ca exemplu testările care au loc în Italia sau Franța și care ar putea deveni modele de urmat și pentru noi. „Soluția pe care o propun este să facem, de exemplu, cum fac și italienii, cum fac și francezii: să evaluăm mai multe competențe. Adică să țintim competențele-cheie pe care noi le urmărim pe parcursul gimnaziului. Și, atunci, vei avea un rol informativ al acestei evaluări: vei ști cum și-a făcut gimnaziul datoria pentru a forma acele competențe-cheie”.

As lăsa liceele cu diverse specializări să dea ponderi diferite probelor de acolo, în funcție de profilul pe care îl au. Mă aștept ca cei de la științe să valorizeze rezultatele la biologie și chimie poate mai mult decât alte rezultate, nu știu, din zona geografiei. Cei din zona socio-umană să valorizeze geografia și istoria, în comparație cu celelalte. Toate sunt luate în calcul, cu ponderi diferite”.

O altă schimbare se referă la posibilitatea ca liceele să aibă câteva locuri în plus puse la dispoziția elevilor. „Aș lăsa câteva locuri la dispoziția liceului. De ce? Tot pentru a ajuta copiii. Să nu fie evaluare punctuală. Că poate cineva, repet, bun la biologie și la chimie și olimpic, fără premiul mare pentru a ajunge pe altă rută acolo, a avut o zi proastă. Și, atunci, nu merită să-i dai o a doua șansă, pentru a intra la specializarea care îl interesează, de știință?”, a mai spus ministrul.

Avem ceva pe care nu-l vedem în setul de bune practici internaționale

Ministrul Educației a mai adăugat că „M-am uitat la bunele practici internaționale. Am zis ok, e mai complicat, hai să vedem ce fac alții. N-am găsit niciunde. Nu există niciunde. Cel puțin în țările Uniunii Europene și câteva țări de referință pe care le-am verificat, fiindcă noi ne raportăm la ele: Coreea de Sud, Japonia, Singapore și așa mai departe. Și, atunci, întrebarea este: avem ceva pe care nu-l vedem în setul de bune practici internaționale. Eu nu țin neapărat să copiem ceva de acolo. Poate fi ceva original. Dar, atunci, măcar să văd că funcționează.

Dar, când mă uit la testarea PISA și la alte testări în zona liceului, văd că analfabetismul funcțional este foarte mare. Orice om de bun-simț, nici nu trebuie să fii mare specialist, îți spune: asta nu funcționează și trebuie schimbat”.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
ploaie torențială
16 ° C
16.2 °
16 °
78 %
4.1kmh
40 %
vin
16 °
sâm
22 °
Dum
26 °
lun
27 °
mar
27 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii