Absolvenţii instituţiilor de învăţământ din România pot beneficia de o indemnizaţie de şomaj pentru o perioadă de 6 luni

Absolvenţii instituţiilor de învăţământ din România pot beneficia de o indemnizaţie de şomaj pentru o perioadă de 6 luni

Potrivit unui comunicat al Agenţiei Municipale pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti (ANOFM), absolvenţii instituţiilor de învăţământ pot beneficia de o indemnizaţie de şomaj pentru o perioadă de 6 luni dacă se înregistrează ca persoană în căutarea unui loc de muncă la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza căreia îşi au domiciliul, în 60 de zile calendaristice de la data absolvirii.

Indemnizaţia reprezintă 50% din valoarea indicatorului social de referinţă (ISR) al asigurărilor pentru şomaj şi stimulării ocupării forţei de muncă în vigoare. De asemenea, în conformitate cu Legea 76/2002, absolvenţii care se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni beneficiază de o primă de inserţie echivalentă cu de 3 ori ISR în vigoare la data angajării, în prezent ISR este de 660 lei.

„AMOFM Bucureşti invită absolvenţii instituţiilor de învăţământ din promoţia 2025 să se înregistreze în evidenţele agenţiei, în termen de 60 de zile de la absolvire, ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă. Această înregistrare este un pas esenţial pentru a beneficia de servicii specializate care îi vor sprijini în integrarea pe piaţa muncii”, se menţionează în comunicat.

Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii, potrivit sursei menționate.

Documentele necesare pentru înregistrare

„În cazul absolvenţilor de liceu, termenul de 60 de zile este calculat de la data absolvirii studiilor, indiferent de rezultatul examenului de Bacalaureat. Pentru elevii care nu au situaţia şcolară încheiată la toate materiile, termenul se calculează de la promovarea examenului de corigenţă, conform adeverinţei eliberate de instituţia de învăţământ”, se mai specifică în comunicat.

Reprezentanţii AMOFM Bucureşti susţin că înregistrarea în evidenţele agenţiei ca persoană în căutarea unui loc de muncă permite absolvenţilor să acceseze o gamă largă de servicii gratuite, inclusiv informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii de formare profesională/cursuri de formare profesională şi indemnizaţie de şomaj şi prime, ca măsuri de stimulare a ocupării.

Documentele necesare pentru înregistrare sunt: actul de identitate, diplomă de absolvire sau adeverinţă din care să rezulte data absolvirii, curriculum vitae, declaraţie pe proprie răspundere privind starea de sănătate (formular tipizat) şi acord privind utilizarea datelor cu caracter personal (formular tipizat).

„După înregistrarea ca persoană în căutarea unui loc de muncă, absolvenţii care nu se angajează în termen de 60 de zile, pot solicita indemnizaţie de şomaj, în cuantum de 50% din valoarea Indicatorului Social de Referinţă (ISR), pe o perioadă de 6 luni”, conform sursei.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
cer senin
20 ° C
21 °
17.8 °
66 %
1kmh
0 %
mar
33 °
mie
29 °
J
32 °
vin
26 °
S
19 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii