Consiliul Național al Audiovizualului a interzis reclamele prin intermediul cărora farmaciile promovează suplimente alimentare.
„Art. 154 – (1) Este interzisă (…) promovarea farmaciilor prin asocierea acestora cu promoții la medicamente, tratamente medicale, produse homeopate, dispozitive medicale și suplimente alimentare”.
Hotărârea luată de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) contravine recomandărilor Consiliului Concurenței și pare să acționeze contrar și ideii de protejare a publicului și a menținerii liberei concurențe. Interzicerea comunicării materialelor promoționale îi poate face pe români să piardă reducerile de preț și să nu știe unde pot găsi suplimente alimentare la un preț mai potrivit bugetului personal, potrivit fanatik.ro.
Potrivit sursei, CNA interzice reclamele la suplimente alimentare doar pentru farmacii, lucru ce produce o discriminare între aceste unități comerciale și altele în care se pot găsi produsele în cauză, cum ar fi magazine alimentare, naturiste, benzinării și e-shop-uri.
Raport CNA referitor la producția și comercializarea medicamentelor OTC și suplimentelor alimentare
În ceea ce privește atitudinea Consiliului Concurenței față de publicitatea farmaciilor la suplimente alimentare, în 2022 instituția a publicat un raport referitor la producția și comercializarea medicamentelor OTC și suplimentelor alimentare.
„În majoritatea piețelor de medicamente şi în cazul majorității brandurilor de suplimente analizate, publicitatea din domeniul audiovizualului este cea mai importantă formă de publicitate (…) Prin intermediul unei reclame difuzate pe un canal național de televiziune companiile pot disemina informații cu privire la caracteristicile, calitatea şi chiar prețurile produselor într-un mod eficient, acoperind tot teritoriul țării”, se arată în raportul întocmit de Consiliul Concurenței.