Raport OCDE – „Education at a Glance 2025″: România are de două ori mai multe posturi pentru profesori rămase neocupate în şcoli, faţă de acum zece ani

Raport OCDE – „Education at a Glance 2025″: România are de două ori mai multe posturi pentru profesori rămase neocupate în şcoli, faţă de acum zece ani

Potrivit celui mai recent raport OCDE, „Education at a Glance 2025″, în medie, 1,9% din posturile de profesori rămân neocupate la început de an școlar în România. Comparativ, media OCDE este de 1,6%.

România are de două ori mai multe posturi pentru profesori rămase neocupate în şcoli faţă de acum zece ani. O treime dintre cadrele didactice au peste 50 de ani, arată cel mai recent raport OCDE.

Experţii s-au uitat la datele din 2023 comparativ cu cele din 2013. La polul opus, în Japonia vorbim de 0,2% posturi neocupate, în Franța – 0,1%, iar în Coreea de Sud – 0%. Pe larg, i raportul arată că avem mai puţini profesori cu vârsta de peste 50 de ani în învăţământul preşcolar faţă de acum zece ani.

În cazul profesorilor de gimnaziu lucrurile stau diferit, potrivit tvrinfo.ro. Ponderea celor tineri a scăzut de la 13% în 2013 la 8% în 2023, iar cea a profesorilor cu vârste de peste 50 de ani a crescut de la 29% la 32% în același interval.

Acelaşi raport arată că România nu oferă oportunităţi persoanelor din alte domenii care vor să devină profesori. Practic, nu există rute de acces pentru cei care aspiră la o a doua carieră, de data aceasta în învăţământ. În alte ţări acest lucru este posibil.

În prezent, profesorii din România sunt afectaţi de măsurile de austeritate adoptate de Executiv, în principal de creşterea normei didactice şi reducerea la plata cu ora. 

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
cer senin
24.6 ° C
25.1 °
23.9 °
49 %
4.5kmh
0 %
lun
27 °
mar
28 °
mie
25 °
J
23 °
vin
24 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii