Goana după cumpărăturile de Crăciun, pe cale de dispariție?

Goana după cumpărăturile de Crăciun, pe cale de dispariție?

Un studiu realizat recent de compania Accenture despre comportamentele şi tiparele consumatorilor în perioada sărbătorilor, a scos la iveală mai multe rezultate surprinzătoare. Printre acestea, faptul că 84% dintre cumpărători susțin că ar renunţa la cumpărăturile tradiționale de Sărbători din cauza stresului prin care acestea îl generează.

Tinerii, în principal, nu mai sunt dispuși să treacă prin acest adevărat test de rezistență la stres pe care îl presupun planificarea, mersul prin magazine și alegerea celui mai potrivit cadou. 91% dintre Milleniali şi 89% dintre cei din Generaţia Z afirmă că ar putea abandona achiziţiile de cadouri, scrie Agerpres.

Principalele surse de stres sunt presiunea de a găsi cadoul perfect (75% dintre respondenţi), teama de a lua o decizie greşită (73%) şi volumul tot mai mare de reclame şi opţiuni disponibile.

În 2025, 82% dintre consumatori afirmă că se simt bombardaţi de publicitate (faţă de 78% în 2024), iar 77% spun că diversitatea prea mare de produse le îngreunează procesul decizional (faţă de 74% anul trecut).

45% dintre consumatori preferă magazinele fizice pentru a evalua produsele direct, 48% se bazează pe recomandările prietenilor şi familiei, o treime (34%) caută inspiraţie pe reţelele sociale, iar unul din cinci declară că va folosi asistenţi conversaţionali, precum ChatGPT sau Claude, pentru a lua decizii mai rapide.

Prima fază a sondajului anual Accenture dedicat cumpărăturilor de Sărbători, realizată în august 2025, a implicat 3.000 de consumatori din 10 ţări. Australia, Brazilia, Canada, Franţa, Germania, Italia, Spania, Suedia, Marea Britanie şi SUA au participat la sondaj.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
cer senin
8.2 ° C
8.3 °
7.8 °
69 %
6.3kmh
0 %
lun
8 °
mar
11 °
mie
13 °
J
14 °
vin
11 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii