Medic de origine română, desemnat cercetătorul anului 2021 de SIRS

Omul de știință român Sergiu Paşca (39 de ani), profesor asistent de psihiatrie şi ştiinţe comportamentale la Universitatea Stanford din SUA, a obţinut un premiu important ca urmare a cercetărilor sale avansate în domeniul tratării bolilor neuropsihice.

Medicul de origine română Sergiu Paşca a fost desemnat cercetătorul anului 2021 de Societatea internaţională de cercetare în domeniul schizofreniei (SIRS).

„Acest premiu (Award in Basic Science) este acordat unui membru SIRS care a adus o contribuţie remarcabilă la cercetarea schizofreniei, şi anul acesta îi revine lui Sergiu Paşca”, a declarat preşedinta SIRS Dame Til Wykes, citată de site-ul organizaţiei la 13 martie.

Paşca a dezvoltat unele dintre primele modele de boală prin derivarea neuronilor din celulele pielii prelevate de la pacienţii cu tulburări de neurodezvoltare genetică. Laboratorul său a aplicat aceste modele pentru a obţine informaţii noi despre fiziologia umană, evoluţia şi mecanismele bolii şi a sprijinit cercetătorii din întreaga lume în învăţarea şi implementarea acestor tehnici, explică SIRS pe site-ul său.

Pentru activitatea lui, Sergiu Paşca a primit mai multe premii anii trecuţi. El a studiat medicina în România, înainte de a se muta în Statele Unite.

Te-ar putea interesa și